Knowledge, attitudes and practices in first rescue in the school environment: an integrative review

Authors

DOI:

https://doi.org/10.19175/recom.v13i0.4453

Keywords:

Professores Escolares, Primeiros Socorros, Conhecimentos, Atitudes e Prática em Saúde

Abstract

Objective: to analyze the scientific evidence on knowledge, attitudes and practices in first aid of teachers who work in the school environment. Method: Integrative literature review conducted in June and July 2020 in the databases Cinahal, Scopus, Pubmed, Bdenf and Lilacs. Articles that portrayed the theme in the sample period from 2010 to 2020 were included. Articles with trainee teachers as participants were excluded. Results: 25 articles were selected and emerged in two categories: knowledge, attitudes and practices in first aid and school environment - strategies for first aid training focused on the promotion, prevention and aggravation of accidents. Conclusion: It was observed that there is a lack of knowledge about the necessary actions in first aid care, which impacts the attitudes and practices performed, as well as the treatment and prognosis. Thus, educational interventions are strategies that promote the development of knowledge, attitudes and practices necessary for first aid.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Priscila da Silva Miranda, Universidade Federal Fluminense, RJ, Brasil

Priscila da Silva Miranda. Formação universitária: Enfermeira Instituição: Universidade Federal Fluminense, RJ, Brasil Maior Titulação: Mestranda em Ciências do Cuidado em Saúde, pela Universidade Federal Fluminense, RJ, Brasil.

Liliane Faria da Silva, Universidade Federal Fluminense, RJ, Brasil

Liliane Faria da Silva Formação universitária: Enfermeira Instituição: Universidade Federal Fluminense, RJ, Brasil Maior Titulação: Pós-doutorado

Emília Gallindo Cursino, Universidade Federal Fluminense, RJ, Brasil

Emília Gallindo Cursino Formação universitária: Enfermeira Instituição: Universidade Federal Fluminense, RJ, Brasil Maior Titulação: Pós-doutorado

Izabella da Silva Viana, Universidade Federal Fluminense, RJ, Brasil

Izabella da Silva Viana. Formação universitária: Enfermeira Instituição: Universidade Federal Fluminense, RJ, Brasil Maior Titulação: Mestranda em Ciências do Cuidado em Saúde, pela Universidade Federal Fluminense, RJ, Brasil.

Maria Estela Diniz Machado, Universidade Federal Fluminense, RJ, Brasil

Maria Estela Diniz Machado Formação universitária: Enfermeira Instituição: Universidade Federal Fluminense, RJ, Brasil Maior Titulação: Doutorado

Published

2023-08-11

How to Cite

Miranda, P. da S., da Silva, L. F., Cursino, E. G., Viana, I. da S., & Machado, M. E. D. (2023). Knowledge, attitudes and practices in first rescue in the school environment: an integrative review. Revista De Enfermagem Do Centro-Oeste Mineiro, 13. https://doi.org/10.19175/recom.v13i0.4453

Issue

Section

Revisão Integrativa/Sistemática de Literatura